Pokazy slajdów to wyjątkowa okazja by zobaczyć nasze zdjęcia na dużym ekranie i wysłuchać opowieści z podróży. Jednak nie są one wyłacznie chronologiczną rejestracją naszych wyjazdów. Staramy się, by prezentacje oddawały pełnie różnorodności i atmosferę przedstawianych miejsc, codzienne życie ich mieszkanców. W rejony, które pokazujemy wracamy wielokrotnie, dlatego nasze prezentacje skomponowane są z materiałów powstałych podczas wielu miesięcy, a nawet lat podróży. Ważnym elementem każdego pokazu jest muzyka charakterystyczna dla danego regionu. Nasze prezentacje i towarzyszące im rozmowy z widzami są także źródłem praktycznych informacji dla tych, którzy planują podobne podróże, szczególnie jesli tak jak my, chcą wyruszyć z plecakiem i namiotem, unikając przetartych szlaków i "obowiązkowych" atrakcji. Obecnie mamy w ofercie trzy pokazy: Syberia. Na buriackich szlakach, Rok Świstaka - przygoda w górach Ameryki oraz Ukraińskie Karpaty - magiczna Huculszczyzna. Istnieje możliwość adaptacji pokazów dla dzieci.

Terminy najbliższych pokazów slajdów

Syberia - wokół Bajkału, 2 października 2016, godz. 14:30, Festiwal Slajdów Podróżniczych Przemyślne Podróże, Centrum Kulturalne w Przemyślu, ul. Stanisława Konarskiego 9, Przemyśl

Syberia. Na buriackich szlakach to opowieść o jednym z najpiękniejszych i najbardziej różnorodnych obszarów Syberii: rejonie Bajkału - najgłębszego jeziora na świecie. Fotografie ukazują piękno pierwotnej syberyjskiej przyrody: bezludne, nieprzebyte góry, bezmiar tajgi oraz skaliste wybrzeża ogromnego jeziora. Jest to także opowieść o przygodach i perypetiach, jakich doświadczyliśmy podczas naszych syberyjskich podróży. Istotną część pokazu poświęciliśmy Buriatom - rdzennym mieszkańcom Przybajkala, którzy do dziś kultywują wiele szamańskich i buddyjskich tradycji oraz posługują się własnym językiem. Prezentacja przedstawia codzienne życie buriackich wsi, myśliwskie wyprawy w tajgę, wypasy bydła w wysokogórskich tundrach i święte miejsca Buriatów - niezwykłe skały zamieszkałe przez duchy, lecznicze źródła i buddyjskie klasztory. Pokaz pozwala także przekonać się czy zima na Syberii jest tak sroga jak głoszą legendy i jak radzą sobie w tym czasie jej mieszkańcy. Zdjęcia powstaly podczas pięciu, kilkumiesięcznych podróży po Syberii, gdzie w sumie spędziliśmy rok.

Przejdź do galerii Syberia by zobaczyć przykładowe zdjęcia z pokazu.

Rok świstaka przedstawia wspaniałą przyrodę gór Ameryki Północnej. Zdjęcia pochodzą z lat 2002-2007, kiedy podróżowaliśmy i mieszkaliśmy w Ameryce. Większość zdjęć powstała podczas wypraw badawczych - wielodniowych wedrówek z namiotem przez najpiękniejsze górskie parki narodowe Kanady i USA. Każda wyprawa była dla nas odkrywaniem wciąż fascynującego Dzikiego Zachodu oraz przynosiła niezapomniane spotkania ze zwierzętami: niedźwiedziami, bizonami, pumą, jeżozwierzem i in. Zdjęcia ukazują różnorodność krajobrazów Ameryki - od lodowców północy, po czerwone skały pustynnego Utah. W trakcie pokazu odsłaniamy także tajniki pracy badawczej biologa terenowego: pokazujemy jak łapie się dzikie zwierzęta i co się z nimi robi, jak już znalazły się w pułapce.

Przejdź do galerii Kanada i USA oraz Zwierzęta by zobaczyć niektóre zdjęcia z pokazu.

Kalendarium najważniejszych pokazów i wystaw:

Powrót na górę strony

© Copyright by Julia Witczuk and Stanisław Pagacz. Wszystkie prawa zastrzeżone.